Regeneracja wnętrza silnika

Podczas eksploatacji może zdarzyć się nam taka sytuacja, że zatrzemy silnik. To bardzo niebezpieczna awaria, która niestety niesie za sobą koszty. Zazwyczaj przypadek przegrzania silnika oznacza, że wiele jego elementów mogło ulec uszkodzeniu. Na szczęście wiele z nich da się przywrócić jeszcze do stanu używalności poprzez odpowiednią regenerację.

W zatartym silniku często trzeba szlifować cylindry

szlifowanie cylindrówZatarty silnik oznacza konieczność jego demontażu. W żaden inny sposób nie zdołamy mu pomóc. Polecam tę czynność zlecić odpowiedniemu warsztatowi, który na dodatek wykonuje także regeneracje elementów silnika. Dzięki takiej kompleksowej usłudze, jeśli tylko się da, to możemy odzyskać nasze auto, ale trzeba jednocześnie pamiętać, że nie zawsze się da, zwłaszcza gdy silnik się zatrze zbyt mocno. W zatartym silniku wiele elementów uległo deformacji, aby przywrócić je do działania trzeba je także odkształcić z powrotem. Takie rzeczy da się wykonać poprzez odpowiednią obróbkę metalu specjalistycznymi metodami. W zatartym silniku często deformacji ulegają cylindry. Aby je zregenerować nie obejdzie się bez takich czynności jak szlifowanie cylindrów aby ich powierzchnia nie miała żadnych zadziorów, a następnie montaż w nich odpowiednich tłoków. Poza cylindrami regeneruje się także wały korbowe, głowice, czy też nawet same tłoki. Jak już wspomniałem wymaga to jednak użycia odpowiednich metod obróbki metali.

Nie ma się co załamywać na wypadek zatarcia silnika w samochodzie, gdyż nie zawsze wszystko jest stracone. Kluczowe znaczenie ma jednak to jak szybko zareagujemy na samo przegrzanie. Gdy jesteśmy w stanie w porę wyłączyć silnik to prawdopodobnie uszkodzi się mniej elementów niż gdy pojeździmy na takim silniku jeszcze trochę. Dlatego też najlepiej reagować na takie rzeczy od razu zjechaniem na pobocze i włączeniem świateł awaryjnych.