Ratowanie wizerunku firmy

Firma działa prężnie jeśli posiada odpowiednie doświadczenie, zaplecze a także możliwości finansowe. Mogłoby się wydawać, że to w zupełności wystarczy, jednak jak pokazuje doświadczenie jest jeszcze jeden czynnik świadczący o jej sukcesie. Tym czynnikiem jest wizerunek firmy, który wielokrotnie narażony jest na ciężkie próby.

Kryzysowe Public Relations

kryzysowy prO czym na pewno przekonał się każdy z nas plotka potrafi zasiać ziarno niezgody i wywołać niepożądane konsekwencje. My jako społeczeństwo jesteśmy podatni na opinie innych, niestety szkoda że szczególnie na te nieprawdziwe. Jeśli chodzi o biznes taka plotka może w szybkim tempie zniszczyć wizerunek firmy, przez co straci ona swoją wiarygodność. W takiej sytuacji powołuje się tak zwany kryzysowy pr, który ma za zadanie przeciwdziałać temu zjawisku i poprawić firmie wizerunek. Bodziec może być różny. Od choćby informacji o kiepskiej jakości produktach, poprzez niepokoje wśród pracowników dotyczące zwolnień lub zarobków. W takich sytuacjach specjaliści od Public Relations muszą działać i nie mogą iść na kompromisy. Poprawa stabilizacji w firmie to ich priorytetowe zadanie. Wbrew pozorom destabilizacja ma potężny wpływ na markę i jak pokazuje doświadczenie wiele firm nawet upadało, nie dając sobie rady z niekorzystną dla nich sytuacją. Wiadomo, że ludzie korzystają z usług danej firmy, jeśli jej ufają, jednak po utracie tego zaufania nie pozostaje już za wiele.

Jak widać działy Public Relations są istotną częścią działania przedsiębiorstwa, które chroni wizerunek firmy i w razie zaistnienia sytuacji kryzysowej walczy o nią ze wszystkich sił. Można to porównać do propagandowych działań wojennych, gdzie zamiast o życie chodzi o posadę tysięcy pracowników zatrudnionych w dużych przedsiębiorstwach.