Pobyt w hotelu powinien być dla przyjezdnych tak miły jak przebywanie we własnym domu lub bardziej. By zaspokoić oczekiwania gości hotelarze dokonują wszelkich starań, zwracając uwagę na każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Co takiego robią?
Pachnące ręczniki hotelowe i przyjazna łazienka
To co oferuje gościom dany hotel w dużej mierze zależy od ilości gwiazdek jaką się odznacza. Te jednak nie muszą wpływać na jego klimat i przytulność. Gwiazdki przyznawane są m.in. za metraż pokoju, obecność basenu w hotelu i wiele innych. Wobec tego bez względu na standard budynku warto zadbać o istotne szczegóły. Miejscem, na które zwracają uwagę hotelowi goście jest łazienka. Powinna być nie tylko czysta i ciepła – warto wyposażyć ją w ozdobne ręczniki hotelowe. Mogą zawierać nazwę hotelu lub mieć wyhaftowane logo, im ładniejsze tym lepsze. Kolorystycznie powinny komponować się z wystrojem łazienki. W tej samej konwencji można wykonać szlafroki hotelowe i kapcie. Całość na pewno da przyjemny efekt, a klient będąc nawet w małym hoteliku poczuje się jak w pięciogwiazdkowym obiekcie. Absolutnym standardem jest obecność małych środków do pielęgnacji – mydełek, szamponów czy żeli pod prysznic. W niektórych kompleksach w łazience można znaleźć także szczoteczkę i pastę do zębów. Jest to miejsce, w którym wyjątkową rolę odgrywa zapach. By gorące kąpiele były przyjemniejsze i bardziej odprężające zaufajmy mocy świec i olejków eterycznych.
Woski zapachowe elementem budowania nastroju
Zapach w miejscu, w którym przebywamy odgrywa niebagatelną rolę. Nie bez powodu rośnie zainteresowanie marketingiem zapachowym – także w hotelach. Odpowiednio dobrany aromat potrafi odprężyć, uspokoić lub wręcz przeciwnie – dodać energii i pobudzić zmysły. Wobec tego popularnym produktem są ostatnio woski zapachowe. Najlepsze są te wykonywane tylko z naturalnych składników. Do ich palenia używa się specjalnych kominków i małej bezzapachowej świeczki. Ta podgrzewa wosk, który się roztapia i uwalnia do otoczenia przyjemny aromat. Woski zapachowe można z łatwością kruszyć i stopniowo dodawać do kominka, tak by aromat w pomieszczeniu utrzymywał się dłużej. Doskonale nadają się do łazienki, ponieważ powinny być ustawiane w miejscach gdzie nie ma w najbliższym pobliżu łatwopalnych rzeczy. Świetnie zatem sprawdzą się na łazienkowych kaflach. Innym gadżetem doskonale budującym atmosferę w łazience są kule do kąpieli. Rozpuszczając się w wodzie przyjemnie masują ciało i wypełniają przestrzeń przyjemnym aromatem. Są niedrogie (już od kilku złotych), a wybór jest ogromny. Jedynym minusem jest fakt, ze by ich używać… trzeba mieć wannę.
Regularne pranie dywanów w hotelu
Dla wygody, przytulności i ciepła większość hotel i wyposażona jest w wykładziny podłogowe. Są niedrogie i łatwe w montażu. Niestety wnętrza hotelowe są silnie eksploatowane, co przyczynia się do powstawania zabrudzeń. Wtedy najlepiej sprawdzi się profesjonalne czyszczenie podłóg. Natężenie gości sprawia, że na gruntowne porządki nie pozostaje wiele czasu, a firma sprzątająca wykona pranie dywanów (i suszenie na żądanie) w ekspresowym tempie. Warto nawiązać współpracę z przedsiębiorstwem, które regularnie przeprowadzi:
- czyszczenie podłóg,
- mycie okien
- mycie żaluzji i rolet,
- pranie firan i inne gruntowne prace.
Tekst został napisany przy pomocy:
- Pamavi.pl – prodcent akcesoriów do hotelii z nadrukiem
- Esky.pl – o tym jak powinny być wyposażone pokoje hotelowe
- Pachnacawanna.pl – kosmetyki i zapachy do domu
- Strefaczystosci.pl – pranie dywanów i tapicerek
Podsumowanie
Zarówno czystość, zapach jak i dbałość o drobne szczegóły to ważne elementy obsługi klienta w hotelu. Powinny być na najwyższym poziome bez względu na standard obiektu – przyjezdni z pewnością to docenią.