dj na weselu

Dj na wesele – jak zareklamować skutecznie swoją działalność?

Kiedy prowadzi się działalność gospodarczą, trzeba dbać o wiele różnych spraw. Jedną z nich jest odpowiednia reklama, która będzie dostarczać firmie nowych klientów. Trzeba wiedzieć, w jaki sposób zadbać o tę kwestię, aby efekty były zadowalające.

Dj na wesele a odpowiednie podejście do reklamy

dj na weseleDj zwykle prowadzi działalność jednoosobową i nie stać go na poniesienie wielkich kosztów reklamowych. Z tego względu powinien on postawić na działania, które niekoniecznie będą się wiązały z dużymi wydatkami. Istnieje sporo niestandardowych rozwiązań, które mogą sprawić, że dj na wesele będzie cieszył się większym zainteresowaniem jego usługami. Dobrym wyjściem będzie więc rozwijanie swojej kreatywności i zastanowienie się, jak dotrzeć do klientów. Kiedy w ogóle nie ma pieniędzy na to, aby się wypromować, ciekawym rozwiązaniem będzie chociażby:

  • założenie osobistego fanpage’a
  • zorganizowanie jakiegoś nietypowego konkursu
  • zrobienie czegoś szokującego (ale z tym ostrożnie)
  • prowadzenie ciekawego bloga

Nie warto się ograniczać, próbując się pokazać. Kluczowe jest tylko, aby działania promocyjne i marketingowe były w całości spójne z osobowością dj’a. Jeżeli jest on raczej indywidualistą i osobą, która nie lubi rozmów o niczym, nie powinien się na kogoś takiego stylizować. Wówczas bowiem, kiedy już przyjdzie do rozmów o konkretach z Młodymi, mogą oni odnieść wrażenie, że rozmawiają z innym człowiekiem. Ludzie szybko wyczują dysonans i pewien fałsz w działaniach. Z tego względu najlepszą reklamę stanowi po prostu bycie sobą i prezentowanie się właśnie takim, jakim się jest. Można starać się wypromować, robiąc coś nietypowego i szokującego. Trzeba jednak z tym uważać, aby właśnie jednocześnie było to spójne z wizerunkiem. Na pewno wcześniej trzeba też przemyśleć czy kontrowersje nie zaszkodzą. Czasami można bowiem odnieść odwrotny od zamierzonego skutek. Niemniej jednak warto sobie uświadomić, że brak pieniędzy na reklamę nie stanowi przeszkody. Nie znaczy to, że nie można się wypromować. Trzeba być tylko trochę pomysłowym.

Czy sprawdzi się roll up?

reklama roll upTrzeba jeszcze omówić inne sposoby promocji, już płatnej. Poza działaniami kreatywnymi warto w nie zainwestować. Przyda się na przykład lokalna reklama w Poznaniu czy innym mieście, w którym się działa. Nie można jednak zapomnieć o tym, że ludzie nieraz korzystają z usług dj’a z zupełnie innego województwa, jeżeli bardzo podoba im się jego styl i oferta. Nie można więc również za bardzo się ograniczać jedynie do reklamy w samym Śląsku. W każdym razie w Poznaniu, jeżeli tam mieszka i prowadzi działalność dj na wesele można zrobić banery. Dobrze zlokalizowane mogą przyciągnąć do niego zainteresowanych. Poza tym czasami może sprawdzić się na przykład roll up. Stanie on na pewno na targach ślubnych, ale również na imprezach, na których dj będzie grał, takich jak studniówki czy imprezy firmowe. Raczej nie przyda się na weselu, bo przecież tam takich elementów raczej się nie stawia. Tam zresztą i tak, jeżeli będzie dobrze grał, zostanie zapamiętany. Wtedy zainteresowani zgłoszą się do Młodych o namiary do niego. Najlepsza więc reklama to dbałość o profesjonalizm. Dzięki niemu później pocztą pantoflową krążą pozytywne opinie o danym usługodawcy.

Jak przygotować plakaty reklamowe?

plakaty reklamoweJeszcze jedna możliwość promocji to plakaty reklamowe. Koszt druku i stworzenia odpowiedniej grafiki nie jest aż tak duży. Przeważnie dj może sobie na to pozwolić. Takie plakaty mogą się znaleźć w przestrzeni miejskiej, a także w miejscach, które muszą odwiedzić przyszli małżonkowie. Można umówić się na przykład z właścicielami sal weselnych, aby powiesili taką reklamę u siebie. Dj przeważnie nie posiada własnego biura, albowiem jego działalność polega na tym, że jeździ w bardzo różne lokalizacje, nie tylko w obrębie Katowic, gdzie powiedzmy mieszka, ale również w odległe krańce Polski. Tablice reklamowe więc raczej mu się nie przydadzą, natomiast może postawić na odblaski reklamowe, które będzie rozdawał na targach. Mogą stanowić one miły gratis, a koszt stworzenia także nie jest zbyt duży.

 


Wartościowe źródła informacji związanych z tematem:

  • Creator – strona internetowa firmy z Poznania oferującej banery i reklamę roll up
  • Active Promo – witryna internetowa firmy sprzedającej odblaski reklamowe
  • Slub-wesele.pl – internetowy portal poświęcony branży ślubnej
  • DJ Santi – strona internetowa prezentująca DJ na wesele z Katowic

Podsumowanie tematu

Dj na wesele zwykle musi się wykazać jakąś pomysłowością, kiedy chce skutecznie zareklamować swoje usługi. Nie musi mieć dużo pieniędzy, aby być znanym. Czasami od pieniędzy na promocję, ważniejszy jest pomysł na nią.