Dawniej mieszkało się przez całe życie w jednym domu, teraz się to zmienia i ludzie znacznie chętniej zmieniają miejsce zamieszkania. Stajemy się bardziej mobilni i wyjeżdżamy za pracą albo po prostu lepszym życiem. W tej kwestii daleko nam do Zachodu, ale zainteresowanie usługami przeprowadzkowymi z pewnością wzrosło w ostatnich czasach.
Kto decyduje się na przeprowadzki?
Jak wynika z badań, większość osób decyduje się na przeprowadzkę albo z powodów zawodowych, albo osobistych. Okazuje się, że Polacy nieraz wyjeżdżają za pracą, choć niekoniecznie do bardzo oddalonych miejsc. Nie wszyscy wybierają od razu inny kraj czy oddalone miasto. Nieraz po prostu zmieniają mieszkanie, przeprowadzając się do miasteczka obok, aby mieć po prostu bliżej do pracy. Druga sprawa, to powody osobiste, które jeszcze częściej decydują o zmianie miejsca zamieszkania. Ten fakt nie dziwi. Różne sytuacje w życiu osobistym mogą zadecydować o konieczności znalezienia nowych czterech kątów. Może być to spowodowane na przykład dorastaniem dzieci i ich wyprowadzką z domu rodzinnego, na skutek czego rodzice nie potrzebują już tak dużego mieszkania. Poza tym właśnie ludzie młodzi potrzebują wynająć małe mieszkanie z dala od rodziców, aby mieć dogodne miejsce do studiowania. Nieraz też przeprowadzka jest związania z innymi zmianami w życiu człowieka. Może wiązać się z rozwodem albo rozstaniem z chłopakiem czy dziewczyną, z którymi się wcześniej mieszkało. Decyzja o przeprowadzce może być podjęta zarówno przez osoby dopiero rozpoczynające własne życie, najczęściej od dwudziestego roku życia. Może też dotyczyć ludzi nieco starszych, mających małe dzieci (powiększenie rodziny też bywa częstym powodem zmiany mieszkania). Stosunkowo rzadko jednak przeprowadzają się osoby starsze. Jeśli bowiem nie ma kto im pomóc, to taka zmiana miejsca jest dla nich trudnym zadaniem.
Spoty reklamowe – do kogo mogą dotrzeć?
Kiedy wiadomo już, jakie grupy odbiorców decydują się na przeprowadzki, można postanowić jakich sposobów reklamowania użyć, aby zachęcić ich do skorzystania z profesjonalnych usług przeprowadzkowych. Tanie przeprowadzki to z pewnością nie jest rzecz dla każdego, bowiem niektórzy chcą się przenieść we własnym zakresie. Można jednak starać się właśnie takie osoby przekonać spotami reklamowymi. Plusy spotów:
- można dokładnie podkreślić zalety firmy
- pozwalają na zaprezentowanie bardzo różnych, kreatywnych rozwiązań
- przyciągają uwagę
- docierają do wielu osób
W zależności od grupy odbiorców można wybrać filmy reklamowe, które będą wyświetlane albo gdzieś w przestrzeni miejskiej Krakowa, albo w telewizji. By wiedzieć, co będzie lepsze, trzeba dobrze zbadań grupę własnych odbiorców usług. Mniej więcej wiadomo, jaka grupa ludzi będzie nimi zainteresowana, jednak mimo wszystko każda firma ma nieco inny profil.
Tanie ulotki i ich skuteczność
Innym sposobem zachęcenia do korzystania z usług może być wrzucanie ulotek do skrzynek. Jest to na pewno tani i skuteczny sposób. Pozwala dotrzeć do osób zainteresowanych w danym mieście, na przykład Krakowie, jeśli firma specjalizuje się w przeprowadzkach regionalnych. Poza tym można też wywiesić równie tanie plakaty w miejscach, gdzie odbywa się największy ruch. Na pewno poszukujące takich usług osoby wyłowią taki przekaz spośród wielu innych informacji do nich docierających. Można nawiązać korzystną umowę z drukarnią i naprawdę korzystnie wydrukować takie materiały reklamowe. Mimo wszystko takie tradycyjne nośniki są bardzo przydatne, choć nie należy zapominać o bardziej nowoczesnych sposobach dotarcia do klienta. Na ulotkach i plakatach trzeba nieco bardziej skondensować informacje niż w spocie reklamowym. Warto dłużej zastanowić się nad tym, jak ma być zaprezentowana oferta, aby zainteresowała konkretnych ludzi.
Źródła wartościowych informacji dotyczących tematu:
- Web-to-print.pl – strona internetowa drukarni tworzącej tanie plakaty i ulotki
- Jelonek – strona firmy oferującej tanie przeprowadzki na terenie Krakowa
- Etransport.pl – portal internetowy zawierający informacje ze świata transportu
Podsumowanie
Usługi przeprowadzkowe są obecnie częściej potrzebne niż dawniej. Kiedyś ludzie rzadziej szukali sobie nowych miejsc zamieszkania. Poza tym niechętnie wynajmowali pomoc, woleli robić wszystko na własną rękę. Skuteczne badanie rynku i tego, jacy klienci najczęściej korzystają z usług firmy, pozwoli skierować przekaz reklamowy do osób naprawdę nim zainteresowanych.