reklama

Torby i koszulki z nadrukiem, czyli znaki firmowe na codziennych artykułach

Niemal każdy produkt znajdujący się na rynku opatrzony jest logo swojej firmy. Jest to zazwyczaj wyznacznik jakości. Od zawsze istniały znaki firmowe, które dla konsumentów były synonimem luksusu, trwałości i niezawodności. Nie wszystkie jednak produkty sygnowane logiem jakiejś firmy to towary będące w obiegu. Zasadę, że znak wizualny łatwo zapada w pamięć i użytkownicy natychmiastowo przypisują mu konkretne cechy, wykorzystuje się obecnie także w reklamie. Stąd tak zwane gadżety, czyli kubki, koszulki, torby opatrzone logo firmy. Czy takie reklamówki to dobre rozwiązanie?

Subtelna reklama – agencja reklamowa wykorzystuje logo firmy

logoNa skuteczność reklamy przekłada się wiele czynników. Kluczowy jednak zawsze jest jeden i ten sam element, by docierała ona do potencjalnego klienta możliwie jak największą ilością kanałów informacyjnych. Jednak treści te muszą pojawiać się w sposób nienachalny, tak by ich natłok nie odstraszał. Dlatego agencje reklamowe projektujące kampanię reklamową jakiejś firmy uwzględniają te wszystkie warianty reklamy czy to wizualne, czy wzrokowe, które w łatwy sposób docierają do szerokiego grona, a myśl która wiąże się z owym bodźcem wizualnym lub dźwiękowym, pojawia się jakby mimochodem, spontanicznie. Z tego powodu w ostatnim czasie bardzo popularne stają się takie rozwiązania marketingowe jak

  • oklejanie samochodu,
  • zamieszczanie informacji na portalach społecznościowych
  • sygnowanie produktów codziennego użytku logo firmy.

Treści w takiej formie docierają do bardzo dużej grupy osób, które często nawet nie zdają sobie sprawy z tego, że je odbierają i zapamiętują. Właśnie tego typu działania są kluczem do skutecznej reklamy.

Rozpowszechnione logo firmy kluczem skutecznej reklamy – koszulki z nadrukiem, torby firmowe

torby firmoweLogo to poniekąd wizytówka firmy. Jest to znak graficzny będący zarazem interpretacją brzmienia nazwy oraz identyfikacją danej marki. Jego głównym zadaniem jest nakierowanie odbiorcy na symbolizowaną przez siebie firmę, jego wygląd graficzny ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o skuteczność skojarzenia wywoływanego u odbiorcy. Często składa się ono z pierwszych liter nazwy firmy lub w jakiś sposób nawiązuje do specyfiki przedsiębiorstwa. Skuteczność działania logo w branży marketingowej jest uzależniona nie tylko od samego wyglądu, ale także i tego gdzie ono zostaje zamieszczone. Najlepsze efekty uzyskuje się opatrując tego rodzaju znakiem przedmioty użytku codziennego i rozprowadzając je jako gratisy. Skąd skuteczność takich, a nie innych działań? Podarki, choćby małe, wytwarzają dobry wizerunek firmy, a jako, że są one praktyczne to są w częstym użytku, więc siłą rzeczy zamieszczone na nich logo przypomina o firmie oraz utrwala nasze myślenie o niej jako o solidnej i pozytywnej. Działania tego rodzaju mają nie tylko dużą skuteczność, ale także w porównaniu z swoim zasięgiem są stosunkowo tanie.

Pracownik wizytówką firmy – odzież robocza

koszulki z nadrukiemFirma to nie budynek, a przynajmniej nie z tym kojarzy się klientom. To co oni utożsamiają z samą marką to ludzie i jakość ich usług. Dlatego tak duże znaczenie dla tworzenia wizerunku firmy, mają ludzie w niej zatrudnieni. To ich nastawienie, profesjonalizm i wygląd zadecydują o tym, czy dana marka zapadnie w pamięć jako ta rzetelna, czy nie. Obecnie przyjęło się zwłaszcza w dużych sklepach i firmach usługowych, że ich pracownicy noszą specjalną odzież roboczą, która poniekąd jest reklamą samej firmy. Ubrania te zazwyczaj są we flagowej kolorystyce firmy, opatrzone jej logo. Jedno spojrzenie klienta wystarcza by oszacować, że ma do czynienia z przedstawicielem tej, a nie innej marki. To czy dana osoba okaże się życzliwa, pomocna, a jej obsługa profesjonalna wpłynie na to, czy klient uzna całe przedsiębiorstwo za takie. Jeśli tak, to wówczas zawsze kolory firmowe i logo będą mu przypominać o pozytywnym wrażeniu związanym z poprzednią usługą, której one towarzyszyły.


 

Źródła:


Podsumowując:

Właściwie dysponowanie i rozpowszechnianie loga firmy jest obecnie jednym z lepszych sposobów reklamowania, ale co ważniejsze także utrwalania wizerunku firmy oraz pozytywnych skojarzeń z nią związanych. Kluczem do efektywności jest fakt, że nie jest to reklama nachalna, Sama myśl wychodzi jakby od samego klienta, więc jest mu ona bliższa. A im bliższa nam reklama i jej przekaz, tym skuteczniejsza.